بازار 1.6 تریلیون دلاری فن‌آوری‌‌های هوشمند تا سال 2020

فن‌آوری‌های شهر هوشمند نه تنها می‌‌تواند به ارتقاء سطح کیفیت زندگی شهر‌وندان کمک کند، بلکه عاملی ترغیب‌ کننده برای سرمایه ‌گذاری در این حوزه است.

به گزارش «انرژی امروز» براساس گزارش‌ BAML در مورد فرصت‌‌های مغتنم سرمایه‌ گذاری در توسعه فن‌آوری‌‌های هوشمند، پیش‌بینی شده است که بازاری با ارزش 1.6 تریلیون دلار تا سال 2020 به­وجود خواهد آمد.

مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در این روند، افزایش نفوذ و تاثیر شهرهای هوشمند در اقتصاد جهانی است، چنانکه ارزیابی شده است که در حدود 85 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان به شهرهای هوشمند مربوط می‌‌شود.

این گزارش می‌افزاید: شرکت BAML شش حوزه اصلی سرمایه ‌گذاری در حوزه فن‌آوری‌‌های هوشمند را شناسایی کرده است که بازار زیرساخت هوشمند در صدر این فهرست قرار دارد و پیش‌‌بینی می‌‌شود ارزشی در حدود 712 میلیارد دلار تا سال 2020 داشته باشد.

یکی از بخش‌‌های بسیار نزدیک به بخش زیرساخت، بازار انرژی هوشمند است که ارزش آن تا سال 2024، در حدود 137 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ارزش بازار امنیت و ایمنی هوشمند نیز که تقریبا با تمام بخش‌‌های فن‌آوری‌های هوشمند مرتبط است،‌ 226 میلیارد دلار تا سال 2021 خواهد بود.

ارزش بازارهای ساختمان‌های هوشمند و ساخت ‌و ساز هوشمند نیز به ترتیب تا سال‌‌های 2021 و 2030، در حدود 101 میلیارد و 405 میلیارد دلار ارزیابی شده است و در نهایت، پیش ‌بینی می‌‌شود که جابه‌ جایی هوشمند نیز به بازاری با ارزش 1.5 میلیارد دلار تا سال 2030 تبدیل شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن